.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تأیید 3 مصوبه اتاق بازرگانی مازندران در اتاق ایران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در سال‌ جاری سه مصوبه از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به شورای ملی رفت و مورد تأیید قرار گرفت، گفت: این مصوبات با واکنش مثبت سایر اتاق‌های کشور مواجه شده است.
تأیید 3 مصوبه اتاق بازرگانی مازندران در اتاق ایران

به گزارش شمال نیوز، علی تقی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری 10 جلسه اصلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری، اظهار داشت: امسال 24 کمیته تخصصی داشتیم که 35 مصوبه در شورای استان عنوان و 22 مورد اجرایی شده و 11 مورد آن نیز از پیشنهادات ملی و فراگیر بوده که سه مورد نهایی شده است.

 

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1402 اعلام کرد: افزایش سطح اشغال طرح‌های دام و طیور استان مازندران به 45 درصد، اعمال معافیت آب‌بها جهت فعالان حوزه آبزی‌پروری در اجرای ماده 58 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1384، تعیین نرخ اجاره‌بها اراضی بستر رودخانه‌ها بر مبنای سازوکار دفترچه ارزش معاملاتی و قیمت منطقه‌ای، تعیین تکلیف بدهی‌های غیرجاری شهرداری ساری به تأمین اجتماعی مازندران و تقسیط بدهی به صورت ماهیانه و مستمر در 60 قسط توسط شهرداری ازجمله آنها بوده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در خصوص پیگیری‌های ملی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، یکی از آنها را رفع مشکل صدور و تمدید کارت بازرگانی در رابطه با الزامات بند 4-1-2- ماده 10 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و پذیرش شماره قرارداد مندرج در دفترچه‌های قرارداد صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان کد رهگیری اعلام کرد که شماره دفترچه‌های قرارداد به عنوان شناسه یکتا در دریافت کارت بازرگانی مورد قبول واقع نمی‌شد که با اصلاح این آئین‌نامه حل و فصل شد.

 

وی ادامه داد: اصلاح ماده 2 مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی نیز از دیگر مصوبات ملی بود که بر اساس مصوبه هیات مقررات‌زدایی، استعلام از محیط زیست جهت استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی انجام نمی‌پذیرفت که با پیگیری شورای استان مصوبه هیئت مقررات‌زدایی لغو و مسئولیت استقرار و بهره‌برداری به سازمان محیط زیست واگذار شد.

 

تقی‌پور همچنین از اصلاح بند "و" تبصره 8 قانون بودجه سال 1401 و اعلام فهرست اقلام مشمول دریافت عوارض صادراتی نیم‌درصدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی طبق بند ه ـ تبصره 8 قانون بودجه سال 1402 سخن گفت و افزود: پس از پیگیری‌های متعدد و طرح موضوع در جلسه با حضور وزیر جهاد کشاورزی فهرست اقلام معاف از پرداخت آب مجازی تهیه و ابلاغ شد و مرکبات و کیوی به عنوان محصولات استراتژیک مازندران از این لیست حذف شد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران درباره طرح و بررسی پیشنهادات ملی و فراگیر ارسالی از شورای گفتگوی مازندران به دبیرخانه شورای ملی گفتگو دولت و بخش خصوصی که مورد تأیید قرار گرفت و مراتب قدردانی سایر استان‌ها را نیز داشتیم، عنوان داشت: این مهم حاصل زحمات دبیرخانه شورای گفتگو و پیگیری استاندار و نمایندگان مازندران است.

 

تقی‌پور تصریح کرد: یکی از این موارد، انعکاس موضوع دریافت چک صیادی و تعهد محضری از متقاضیان دریافت سوخت ذخیره طبق بند 3 اطلاعیه پنجم تیرماه امسال از سوی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در تاریخ هشتم اسفندماه بوده است.

 

وی اظهار داشت: طرح تعیین تکلیف پروانه‌های تأسیس غیرفعال جهت افزایش بهره‌وری از پتانسیل بخش دام و طیور در جلسه مورخ یازدهم بهمن‌ماه شورای گفتگوی ملی و درخواست تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه ابطال مجوزها طبق تبصره پنج ماده پنج قانون نظام جامع دامپروری کشور حداکثر ظرف یک ماه از وزیر جهاد کشاورزی در 14 اسفندماه نیز از پیگیری‌های شورای گفتگوی مازندران بود که برای تعمیم به سایر استان‌های کشور به تایید رسید. طرح و بررسی موضوع افزایش بدهی گاز مصرفی صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره‌برداری از جهاد کشاورزی در جلسه 25 بهمن‌ماه امسال شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد تأیید قرار گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.